Brev:
Små stykker rugbrød ved siden af grød/mos?
17. november 2009
Alder:
7 mdr.
Små stykker rugbrød ved siden af grød/mos?
Hej Helen.
T. er nu 6 mdr og 3 uger.
Lige hurtig opdatering fra sidste brev. Via egen læge kom vi hurtigt til en ørelæge, som bestemt ikke synes det var en holdbar situation, og årstiden taget i betragtning ikke mente at væsken på ørene sådan ville forsvinde, så nu er der blevet anlagt dræn, hvilket har hjulpet gevaldigt på nattesøvnen :-)
Men, hun synes ikke at kunne klare sig mere end 4½-5 timer uden mad. Er det mon fordi hun ikke får nok i løbet af dagen?
Hun har aldrigt været storspisende og tog max 100 ml pr flaske da hun kun fik flaske.
Vores nuværende dag ser nogenlunde således ud:
kl. 4.30 flaske (spiser mellem 100-130 ml)
kl. 7.30 grød
(Spiser nogle gange meget, andre gange kun få skeer og vender så hovedet væk og lukker munden)
kl. 9.30 flaske, spiser mellem 50-130 ml.
(de dage hvor hun vil spise grød om morgen, spiser hun som regel også mere mælk... mærkeligt, ikke?)
Puttes til lur og sover 1½ time, falder gerne selv i søvn under et træ
kl. 11.30 Mos/grød med grøntsags mos (½-1 dl), vand af kop (MME, hvis hun ikke har drukket så meget tidligere)
kl. 13.30: flaske, spiser gerne mellem 100-130 ml.
kl. 15.30: flaske, spiser gerne mellem 100-130 ml.
kl. 16.30 er jeg begyndt at tilbude lidt frugtmos inden powernap kl.17
puttes, skal gerne køres en lille tur her for at falde i søvn.
kl. 18. mos ca 1 dl (kartofler, pasta) med grøntsager og lidt kød.
19.30 flaske, spiser her næsten intet,ca 50 ml.
Har her svært ved at falde i søvn selv, men er ikke ulykkelig, skal vugges af nogle gange og have sutten.
kl. 23. flaske, spiser her gerne 150-160 ml.
Får hun nok fast føde? Jeg er lidt bange for at give hende mere, når hun ikke drikker mere mælk end hun gør. Jeg blander MME i hjemmelavet mos og grød.
Vil det hjælpe på mælkeindtag pr. flaske at hun får færre flasker?
Hun kigger langt efter vores mad, og når jeg har givet hende et lille stykke bolle ind i munden er hun ovenud lykkelig og tygger og tygger og tungen flytter med manden. Og hun klaer fint grover konsistenser i mos (f.eks. blendet pasta og hakket kød)
Må hun mon begynde at få lidt små stykker rugbrød ved siden af grød/mos?
Når du snakker om blød frugt i hånden, hvad tænker du så på?
Jeg er bange for at hun bider store stykker af som sætter sig fast, selv om jeg jo ikke går fra hende.
Og sidst, hvordan får jeg hende til at klare sig længere tid om natten uden mad? Hun stiller sig absolut ikke tilfreds med en sut, lulle, shys eller anden når der er gået 5 timer siden sidste måltid.
Med venlig hilsen
T.